רבה של ב"ש הגר"י דרעי: "מעולם לא היה ברבנות כנס אחדות כזה"

אסתי פלד 1 Comment on רבה של ב"ש הגר"י דרעי: "מעולם לא היה ברבנות כנס אחדות כזה"

רבה הראשי של באר שבע הגאון הרב יהודה דרעי בריאיון ל"מהדורה המרכזית" סיפר על כינוס הרבנים ההיסטורי ברבנות הראשית כנגד הרפורמות המסוכנות של הממשלה הנוכחית, "רבנים מכל הזרמים והחוגים הגיעו לאחדות נדירה. מעולם לא ראיתי דבר כזה" | הרב סיפר על כישלון נחרץ של פיקוח "צהר" בעיר באר שבע, ,מתוך 550 עסקים רק מפעל אחד הכניס אותם והוא בגלל שסירבנו להם"

צילום: יעקב כהן
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר כינוס האחדות ההיסטורי של 150 רבנים, פוסקים ודיינים בראשות הרבנים הראשיים לישראל כנגד רפורמת הכשרות והגיור המסוכנת של שר הדתות, רבה הראשי של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית הרה"ג יהודה דרעי התראיין הערב (רביעי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן הבהיר את נקודת האור החשובה בכל המהלך, "צריך להודות לשר כהנא, 20 שנה שלא היה כזה איחוד בין כלל הרבנים, מכלל הסוגים".

הרב הוסיף, "כל הנואמים חיזקו את הרה"ר. כשהקימו את הגוף הזה היו כ"כ הרבה מחלוקות, ואחרי מאה שנה – כל היהדות החרדית והדתית מתאחדים".

הרב התייחס לטענות על מחיר הכשרות, "שואל את עצמי מה חושב לעצמו השר כהנא? עם מי הוא התייעץ? הוא רוצה לפגוע בכשרות?. הסטנדרטים של 'צהר' על הנייר יהיו אולי כמונו, אבל הביצוע בפועל פשוט לא יקרה. כהנא מציע לכל מיני אנשים שמעניין אותם רק כסף – להיות משגיחים".

הרב סיפר על הצלחת הרבנות, "אצלי בעיר יש 550 עסקים שמקבלים כשרות מהרבנות, צהר שזה גוף שהשר רוצה לשרת אותם אין להם עסק אחד בעיר, חוץ ממפעל אלקטרוניקה אחד שיש לו מטבל לעובדים, ביקשו כשרות מאיתנו וסרבנו להם כי לא הסכמנו להכשיר כלי חרס שלא ניתן להכשיר אותם. ואז הם הלכו לצהר והוא נכנס לשם".

הרב הוסיף, "4 שנים צוהר מסתובבים ועושים הקפות ולא הצליחו לצוד עסק אחד, למה הם לא הצליחו? כי עמך בית ישראל, הם לא יכניסו דבר לפה שרב העיר לא עומדים מאחורי זה. הם לא יאכלו בהכשר הבג"ץ או גוף פיראטי שקיבל אישור".

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    איזו צביעות מצד חבורת העסקנים המכנה את עצמה ״הרבנות הראשית״ ובעיקר החבורה המושחתת של משפחות יוסף ודרעי.
    משפחת יוסף בתמיכת הדרעים, הקימה מנגנון כשרות מתחרה לרבנות הראשית ועכשיו הם רוצים למנוע מאחרים גם להתחרות ובעיקר מונעים מעם ישראל (הכה ״יקר לליבם״, ובעיקר לכיסם) רווחה כלכלית וחופש פולחן.
    מושחתים, צבועים!!!